top of page

Waarom de naam L' YLA?

Als vrijwilligster bij Dierentehuis Arnhem en Omstreken werk ik achter de balie en ben ik gastgezin voor kittens. Met name tijdens het voorjaar en de zomer is het een drukte van belang met gevonden kittens, maar op 12 januari 2015 werd er ook een gewond kitten binnengebracht in het asiel. Volgens de melder was het kitten uit een auto gegooid en was er over haar heengereden met als gevolg een verlamming aan haar achterhand. Iedereen stond paraat om haar te helpen en zodra ze stabiel genoeg was zou ze met mij meegaan naar huis. Ze was zó dapper wat regelmatig ontroering opriep. Ze kroop dicht tegen je aan als je haar vasthad en ze sleepte zichzelf van haar mandje naar de kattenbak, maar als ze gepoept had sleepten haar pootjes door de poep en zag je haar echt zo wanhopig kijken. Hartverscheurend.

Ik mocht haar een naam geven en het werd Yla. De Y symboliseert de armen die haar uit de auto gooiden, de L symboliseert de grens, want zoiets vreselijks doe je niet en de a (een ronde a) staat voor de omarming en het slepende pootje. Yla komt van Idola wat betekent Op Handen Gedragen.

Ik heb haar nog verteld hoe ze heette.

Ze heeft het niet gered. Op 19 januari 2015 is ze overleden en is ze in het proefmodel van de Pet Sheet gewikkeld (afscheidsdoek voor dieren oftewel dierenwade) en dat was voor mij het moment om de door mij bedachte Pet Sheet daadwerkelijk te ontwikkelen en op de markt te brengen. Mede uit eerbetoon aan haar.

Yla verdiende het om te leven en het is gruwelijk dat er mensen zijn die dieren als oud vuil behandelen, terwijl dieren ons zoveel kunnen brengen. Een huisdier leert je heel veel over jezelf en ik hoop dat degene die Yla in Arnhem-Zuid zo slecht heeft behandeld overmand door schaamte verder moet. Laten we er van leren en onze ogen open houden. Ieder dier verdient op zijn minst ons respect.

Y


Featured Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page